Promotion

Wonderful Promotion

Wednesday, June 27, 2012

Doa yang tidak akan putus


Aku dilahirkan muslim
Ya, aku seorang muslim
Tetapi aku tidak ditakdirkan untuk bermula sebagai solehah
Kerna sejak kecil, dunia ini aku pandang penuh gah


Hati yang dulunya putih
Kucorakkan penuh warna
Hingga tidak sedar
Banyak noda-noda hitam
Menitiskan dakwat kesal


Saat aku terjaga dari mimpi
Rinduku pada DIA yang memanggil-manggil dalam lenaku
Terhampar atas sehelai sejadah lusuh
Sujud yang baru mengenal erti syukur
Ku ukir akhirat dihati
Tinggalkan dunia sebelum mati


Bukan mudah menggapai solehah
Jatuh, bangun dan tersungkur
Dipagari nafsu dan kehendak yang bermaharajalela
Bukan mudah menolak yang mungkar
Bila indahnya dosa dinikmati semula


Namun, semangatku tidak pernah pudar
Mencari keikhlasan diri
Disebalik riak, takbur dan harapan pada segunung ganjaran
Mendambakan sebenar-benar CINTA
Biarlah hanya kerana DIA



Ya Allah, selama perjalanan ini
Engkau tidak lelah menemaniku
Engkau setia disisiku
Engkau mendengar tangisku
Engkau memujuk rajukku
Engkau bersabar dengan salah sangkaku
Engkau bentangkan lautan keampunan-MU
 Engkau menawarkan syurga-MU


Disaat aku terleka,
Engkau menguji demi sebuah rindu
Agar aku sentiasa dijalan-MU.


Ya Allah,
Dakwat hitam itu kekal dimata mereka
Dalam ingatan mereka
Lantas aku dihukum dan dihina
Nilai diri yang terhumban jauh
Hanya kerna dosa-dosa lalu


Ya Allah
Selama perjalanan ini
Engkau lebih mengetahui besarnya dosaku
Namun, KAU sambut setiap salam taubatku
Engkau lebih mengetahui kehinaanku
Namun, Engkau melindungi dan mengangkatku dengan Islam-MU


Ya Allah
Engkau mengampunkanku sedang mereka menghukumku
Engkau menerimaku disaat mereka menolakku jauh
Engkau mengingatkan tika mereka mengharapkan kealpaanku


Hari ini
Pelukan kasih sayang-MU jelas terasa
Pemberian-MU tiada tandingannya
Syukurku tidak terungkap 
Rindu ini biarlah mendekatkanku kepada-MU
Mudahan sentiasa KAU dihatiku


Ya Allah, jadikan aku hamba yang solehah,
Doaku tidak akan pernah putus
Kerna itu cita-citaku


Tetapkan imanku pada jalan-MU
Tetapkan  impianku hanya untuk keredhaan-MU
Tetapkan cinta ini hanya untuk sebenar-sebenar CINTA-MU


Biar jatuh tersungkur lagi
Aku tidak akan lelah 
Mencari-MU
mencintai-MU dengan penuh tulus.

No comments:

Post a Comment